Retourneren en ruilen

Ik wil mijn product retourneren. Hoe werkt dit?

Ondanks dat we ons inzetten u van het beste advies te voorzien, kan het onverhoopt voorkomen dat uw product om welke reden dan ook niet bevalt. Uiteraard is dit erg vervelend en graag helpen we u dan ook de weg terug te vinden. Hebt u een product ontvangen dat niet aan de verwachtingen voldoet of dat u om welke reden dan ook wilt retourneren? Dan verloopt het retournerings proces als volgt:

Stappenplan retourneren

  1. Controleer of het door u bestelde product voldoet aan de retourvoorwaarden en niet uitgezonderd is van retournering (zie onze retourvoorwaarden).
  2. Vul de gegevens op de onderzijde van het retourformulier in, welke u heeft ontvangen bij uw bestelling.
  3. Stop de te retourneren artikelen in een doos (dit kan in de originele verpakking) en voeg het ingevulde retourformulier bij.
  4. Stuur het pakket met voldoende frankering op naar:
  5. Zorg Totaal Winkel B.V.
    Afdeling Retouren
    Frankeneng 14
    6716 AA Ede

    Let op: kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening. U kunt het pakket natuurlijk ook gratis bij ons afleveren op het bovengenoemde adres.

  6. Zodra wij het product in goede conditie hebben retour ontvangen, wordt uw order gecrediteerd en uw aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending terug gestort.

Let op: we vragen u het afleverbewijs en het track- en tracenummer van uw retourzending te bewaren of naar ons te mailen. Dit track- en tracenummer is namelijk leidend als bewijs dat uw retourzending bij ons afgeleverd is.

Voor producten die speciaal voor u besteld zijn, gelden afwijkende retourvoorwaarden. De retourprocedure verloopt in een dergelijk geval te allen tijde met inachtneming van onze algemene voorwaarden. Hebt u hierover vragen? Aarzel ook dan niet contact met ons op te nemen.

 

Download retourformulier

 

14 dagen niet goed geld terug

Bij online aankopen krijgt u van ons 14 dagen de tijd om te bepalen of uw product bevalt. Bevalt uw product binnen deze tijd niet? Dan kunt u deze retourneren, mits er geen gebruikssporen zichtbaar zijn en het product in nieuwstaat weer te verkopen is. Wilt u een product ruilen? Geeft u dit dan a.u.b. aan op het retourformulier. Indien uw retournering voldoet aan de voorwaarden, krijgt u binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten teruggestort op het door u opgegeven bankrekeningnummer. U betaald alleen de verzendkosten voor retourzending.

LET OP: Uitzonderingen op de retourneringsregel

Hygiëneproducten

Voor hygiëneproducten geldt een afwijkende regel, deze mogen niet geretourneerd worden. Wilt u een hygiëneproduct toch retourneren of vraagt u zich af of een hygiëneproduct onder deze regeling valt, neem dan gerust contact op.

Aanvullende voorwaarden voor onderdelen en hygiëne artikelen:

  • Compleet en onbeschadigd
  • Ongebruikt (uitproberen mag wel zoals in de winkel) en niet gemonteerd
  • In de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk (hier mag niet op geschreven worden)
  • LET OP: een product dat uit een gesealde verpakking is gehaald, kan niet geretourneerd worden

Onderdelen

Overweegt u een onderdeel te bestellen voor een product (bijvoorbeeld een onderdeel van rollator of scootmobiel), maar weet u niet zeker of het het juiste onderdeel is? Neem dan te allen tijde vooraf contact met ons op. We helpen u dan om te bepalen of het onderdeel het juiste is. Hiermee voorkomt u discussie wanneer het onderdeel niet zou passen of wanneer het onderdeel niet het juiste blijkt te zijn. LET OP: hebben wij niet voor u gecontroleerd of het onderdeel het juiste is en is hiermee de diagnose van het probleem door u als consument verkeerd gesteld, dan vervalt het recht op herroeping/retournering. Verkeerd bestelde onderdelen kunnen hiermee niet retour. Wilt u een onderdeel toch retourneren? Neem dan contact met ons op, we bespreken dan met u wat mogelijk is.

Maatproducten

Is een product speciaal voor u besteld of betreft het een maatproduct? Het product kan dan ook niet retour. Twijfelt u of uw product onder deze regeling valt? Neem dan contact met ons op. We bespreken dan de mogelijkheden met u. In een aantal van deze gevallen bieden we namelijk de mogelijkheid het product dan wel eerst uit te proberen of het product middels een demonstratie/passing (aan huis) te ervaren. Wilt u hiervoor een afspraak maken? Bel of mail ons gerust of vul het contactformulier op de website in.

Ik wil mijn product retourneren. Hoe werkt dit?

Ondanks dat we ons inzetten om u van het beste advies te voorzien, kan het onverhoopt voorkomen dat uw product om welke reden dan ook niet bevalt. Uiteraard is dit erg vervelend en graag helpen we u dan ook de weg terug te vinden. Hebt u een product ontvangen dat niet aan de verwachtingen voldoet of dat u om welke reden dan ook wilt retourneren? Dan verloopt het retournerings proces als volgt:

Stappenplan retourneren

  1. Controleer of het door u bestelde product voldoet aan de retourvoorwaarden en niet uitgezonderd is van retournering (zie onze retourvoorwaarden onderaan deze pagina of de algemene voorwaarden).
  2. Meld uw retour aan via onderstaande knop. U kunt bij ons retourneren zonder zelf te hoeven printen.
    Voor de volledigheid is dit het retouradres:

    Zorg Totaal Winkel B.V.
    Afdeling Retouren
    Frankeneng 14
    6716 AA Ede

    Let op: de kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening. U kunt het pakket natuurlijk ook gratis bij ons afleveren op het bovengenoemde adres.
  3. Stop de te retourneren artikelen in een doos (dit kan in de originele verpakking). LET OP: zorg voor voldoende bescherming en plak de doos goed dicht. U bent verantwoordelijk dat de retourzending in goede orde bij ons aankomt.
  4. Zodra wij uw retourzending in goede conditie hebben ontvangen, wordt uw order gecrediteerd en uw aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending teruggestort. Dit gaat via dezelfde betaalmethode als waar u de betaling mee voldaan hebt.

Goed om te weten

  1. Bewaar uw inleverbewijs. Dit is namelijk leidend als bewijs dat uw retourzending bij ons afgeleverd is.
  2. Voor producten die speciaal voor u besteld zijn, gelden afwijkende retourvoorwaarden. De retourprocedure verloopt in een dergelijk geval te allen tijde met inachtneming van onze algemene voorwaarden. Hebt u hierover vragen? Aarzel ook dan niet contact met ons op te nemen.
  3. Lees hieronder verder voor een samenvatting van de (aanvullende) retourvoorwaarden.

14 dagen niet goed geld terug

Bij online aankopen krijgt u van ons 14 dagen de tijd om te bepalen of uw product bevalt. Bevalt uw product binnen deze tijd niet? Dan kunt u deze retourneren, mits er geen gebruikssporen zichtbaar zijn en het product in nieuwstaat weer te verkopen is. Wilt u een product ruilen? Geeft u dit dan a.u.b. aan op het retourformulier. Indien uw retournering voldoet aan de voorwaarden, krijgt u binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten teruggestort op het door u opgegeven bankrekeningnummer. U betaald alleen de verzendkosten voor retourzending.

LET OP: Uitzonderingen op de retourneringsregel

Hygiëneproducten

Voor hygiëneproducten geldt een afwijkende regel, deze mogen niet geretourneerd worden. Wilt u een hygiëneproduct toch retourneren of vraagt u zich af of een hygiëneproduct onder deze regeling valt, neem dan gerust contact op.

Aanvullende voorwaarden voor onderdelen en hygiëne artikelen

  • Compleet en onbeschadigd
  • Ongebruikt (uitproberen mag wel zoals in de winkel) en niet gemonteerd
  • In de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk (hier mag niet op geschreven worden)
  • LET OP: een product dat uit een gesealde verpakking is gehaald, kan niet geretourneerd worden

Onderdelen

Overweegt u een onderdeel te bestellen voor een product (bijvoorbeeld een onderdeel van rollator of scootmobiel), maar weet u niet zeker of het het juiste onderdeel is? Neem dan te allen tijde vooraf contact met ons op. We helpen u dan om te bepalen of het onderdeel het juiste is. Hiermee voorkomt u discussie wanneer het onderdeel niet zou passen of wanneer het onderdeel niet het juiste blijkt te zijn. LET OP: hebben wij niet voor u gecontroleerd of het onderdeel het juiste is en is hiermee de diagnose van het probleem door u als consument verkeerd gesteld, dan vervalt het recht op herroeping/retournering. Verkeerd bestelde onderdelen kunnen hiermee niet retour. Wilt u een onderdeel toch retourneren? Neem dan contact met ons op, we bespreken dan met u wat mogelijk is.

Maatproducten

Is een product speciaal voor u besteld of betreft het een maatproduct? Het product kan dan ook niet retour. Twijfelt u of uw product onder deze regeling valt? Neem dan contact met ons op. We bespreken dan de mogelijkheden met u. In een aantal van deze gevallen bieden we namelijk de mogelijkheid het product dan wel eerst uit te proberen of het product middels een demonstratie/passing (aan huis) te ervaren. Wilt u hiervoor een afspraak maken? Bel of mail ons gerust of vul het contactformulier op de website in.